Janken Poi!

Jan ken pon o_O ben jan ken poi diye biliyordum xD bildiğimiz taş makas kağıt oyunu çok ta zevkli bişey *-* kuzenlerimle surekli oynarız biz ...Arashi'den kaptık bunu da daha doğrusu (mizushima hiro'dan mıydı ya ?) kuzenlerim arashiden ben onlardan ... arashi'nin fight song diye bi şarkısı var konserlerde falan tuaf tuaf şeyler yapıyorlar altta da yazıyor zaten kimin oturacağı,kimin öncen gideceği falan xD arashi'de kim havada uçucak,kim derin bi havuzun içine girecek falan xD onlarda konserde böyle jan ken poi'la karar veriyorlardı öyle aklıma geldi...bu jan ken poi'i ben sınıfta arkadaşlara falan da öğrettim okulda da oynuyoruz bunu her ne kadar tuaf tuaf bakışlara mağruz kalsakta beni kırmıyolar onların da hoşuna gitmişti aslında XD

Ben cümleleri toparlayıp doğru düzgün anlatamadığım için oyunu alıntıladım ^^" BizimleJaponya
Taş, kağıt, makas oyunu. Literatüre göre Çin'den yayılan bugünkü şeklini de Edo zamanındaki Tokyo'da aldığı söylenen bu oyun bildiğiniz gibi günümüzde tüm dünyaya yayıldı. İki kişi ile oynanıyor. Japonya'da Saisho wa gū diyerek oyuna başlanıyor. Elinizi sallayarak kağıt,makas ya da taş sembollerinden birini yapacaksınız.Makas kağıdı keser, taş makası kırar ve kağıt taşı sarar kuralına göre kazanan belli olur.Beraberlik halinde 2.oyuna başlarken Aiko dessho denir.
Ken çince yumruk anlamına geliyor, Ken asobi (asobi Japonca oyun anlamına gelir) el ile oynanan oyunlar. Eski zamanlardan beri değişik şekillerde oynanan oyun bugünkü halini aldığından beri Japonya'da çok sevilen çok oynanan bir oyun. Japonlar bu oyunu sizinle yani yabancılarla oynamaktan da zevk alıyorlar. Temizliği kimin yapacağı, kimin oturacağı, kimin önden gideceği gibi pek çok sorunu bu oyunu oynayarak çözmeyi önereceklerdir...

Mizushima Hiro Janken Poi!
Arashi Janken Poi!

2 yorum:

sailorsebnem dedi ki...

Eğlenceli olduğu kadar akılda kalıcı da:) Bizim yeni konuşmaya başlayan küçükler bile çat pat söylüyorlardı. ama taş veya kağıt yerine her zaman makas yapıyorlardı:D

michiru dedi ki...

xDD he valla orhan bile oynuyodu bizimle :D

Yorum Gönder